Internationale conferentie 2018

    Verbondenheid

    de liefdevolle professional

    Christina Gundgaard Pedersen

    Christina Gundgaard PedersenDenemarken

    Christina Gundgaard Pedersen heeft een PhD in gezondheids psychologie en een 3-jarige postdoctorale opleiding tot psychodynamisch lichaamstherpeut. Christina heeft 14 jaar onderzoek gedaan in gezondheidspsycholgie, met bijzondere aandacht voor kwaliteit van leven, individuele behandelingen en de ontwikkeliing van praktijk gerichte methodieken. Ze werkt met neuropsychologsiche assesments, gericht op cognitie, persoonlijkheid, psychiatrische problemen en gezondheid, en geeft supervisie aan begeleiders die met Gentle Teaching werken.

    Ted talk

    Thema: wetenschappelijke en filosofische perspectieven op Gentle Teaching
    Titel: Onderzoeksmethoden voor het evalueren van individuele Gentle Teaching interventies

    Er wordt een circulair bewijsmodel gepresenteerd en een gepersonaliseerd en context afhankelijk element in de effectmeting van Gentle Teaching.

    Om verschillende onderzoeksvragen te beantwoorden zijn verschillende methodieken geschikt. De ene studie kan de bruikbaarheid van een interventie onder ideale en gecontroleerde omstandigheden onderzoeken (efficacy), terwijl een andere methode zich richt op de toepassing van de interventie in de dagelijkse praktijk (effectiviteit).

    Omdat Gentle Teaching interventies niet gestandaardiseerd, maar geïndividualiseerd zijn, wordt ervan uitgegaan dat het weinig zinvol is om het effect van Gentle Teaching op een standaard hiërarchische wijze te onderzoeken. Beter is het om gebruik te maken van een circulair model dat is samengesteld uit verschillende uitgebalanceerde methoden die relevant zijn om het beoogde effect in beeld te krijgen. Hiermee kan zowel de bruikbaarheid als de effectiviteit van de methode onderzocht worden.

    Gentle Teaching interventies kunnen gezien worden als complexe systemen die bijzondere eisen stellen aan de onderzoeksmethode waarbij gekeken wordt naar proces, context en resultaat. Complexe en veelzijdige processen kunnen niet gemakkelijk in beeld worden gebracht met alleen algemeen geformuleerde vragenlijsten. Er wordt daarom voorgesteld een gepersonaliseerd en context afhankelijk element in de resultaatmeting van Gentle Teaching in te brengen.

    NIEUWSBRIEF & WEBSITES

    Als je de speciale conferentie nieuwsbrief
    wilt ontvangen, kun je je hier aanmelden.   

    Aanmelden

     

    www.gentleteaching.nl

    www.gentleteaching.com 

    CONTACT

    Stichting GENTLE TEACHING
    Bremmerlaan 3
    3431 GV Nieuwegein
    tel. 0655161136
    email: info@gti2018.nl

     

    Image
    Image
    Image